söndag 15 mars 2009

Snöig ridtur!!


Snö = Pigg häst :P


Ja, då ska jag berätta lite om min underbara ridtur som ägde rum i Torsdags.

Slutade ju som sagt 9:20, så åkte upp till stallet, för att ta en liten skogstur.

Det blåste lite kallt, och mamma hade redan sagt att det skulle komma snö, men jag tänkte att det kmr väl inte förrän på kvällen - Gud så fel jag hade !!

Kom upp, bytte om, jag hade ta mig fan på mig 3 par strumor + skor, ridbyxor, 4 tröjor + jacka och vantar, och gick ut för att hämta henne, hon ligger ner men när hon såg mig så ställde hon sig upp, så var det bara på med grimman och stalla upp henne.

Och hon tyckte ju att det var skittråkigt att stå uppstallad själv så jag gav henne lite hö så att hon kunde roa sig.

När jag börjar borsta av henne så inser jag att hela magen och en del av vänstersidan är geggig - för att hon hade legat ner i hagen!! Så det tog ju lite längre tid att borsta henne än vanligt.

Sen så var det på med sadel, och asså Zaid & Inger [dom som äger stallet] måste typ tro att jag är dum i huvudet xD

Asså dom sprang runt å gjorde saker runt deras hus och medans dom gjorde det stod jag och spände sadelgjorden [det spännet som sitter under magen på hästen] och hon är så rund så tog mig fan nästan en kvart att få den ordentligt spänd. Ville ju inte att sadeln skulle åka runt när jag satte mig upp, fast det hade ju nog sett jävligt roligt ut haha xD

Iaf, hoppade upp på henne och red iväg och så det första jag gjorde var att utforska [alltså på svenska: Jag red fel], men vände om å red ner till vägen, red förbi skolan och upp till skogsslingan. Och helt plötsligt så börjar det falla ner vita saker från himelen - Det snöade !!

Aja, fart blev det på henne iaf, skulle tölt lite, slutade med galopp :P

Sen när jag kom ut från skogsslingan, kom jag mellan massa hus, så började "utforska" tjörn igen, men som tur var så hittade Siffan ut från husområdet till stora vägen, och därifrån hittade jag hem.. Måste ha sett jävligt roligt ut hahaha xD

Kom upp dit, satte in henne i en box med täcke, hö + kraftfoder, mockade paddocken, hade intressant samtal med Zaid, släppte ut henne i hagen, mockade i boxarna, sopade och bytte om.

Saknade faktiskt Linn när jag red, hade ingen att tjöta med :(

Iaf, sen bar det av iväg hem till min älskling som jag sov hos =)

Inga kommentarer: