onsdag 4 mars 2009

Kissemisse =)

Idag då så var det en ganska händelselös dag fram tills ungefär 16.30-tiden,
då jag, mamma å lillan skulle gå hem från ica.
Vi hade gått typ några meter när en lite grå katt kom fram till oss, första gången vi såg den [inget halsband, ingen id-märkning i örat] å började stryka sig mot våra ben, och så började vi gå hemåt som vanligt - men det som var speciellt idag var att den lilla katten började gå med oss, alltså den gick brevid våra ben, precis som en hund.
Så började den gå lite snabbare så den gick typ framför oss, så skulle jag bara testa för skojs skull så jag sa; "stanna!".
Och vad gjorde katten ?!
Jo, ta mig fan, den stannade !!
Jag å mamma kollade på varandra med chockade miner, å så sa jag "varsegod" å då började den gå fram igen.
Vadå tränad katt ?!?

Iaf så kmr vi fram till tvättstugan, å så går vi in där, och katten sitter utanför och så gick det kanske 10 min, så gick vi ut från tvättstugan så vi började ju gå mot sval-dörren, å vem sitter brevid sval-dörren ?
Just det - katten !!

Så öppnade vi svaldörren å katten ville gå in, men blev osäker å visste inte om den skulle gå in lr inte, men till slut så gick den in. Så jag bar upp den till oss, å gav den mjölk och så ringde mamma till min moster, Eva, för hon har haft katter så hon kan mycket om dom.
Och eftersom jag läser djursjukvård så ska jag ju kunna undersöka djur, så kände lite på fettet, å tyckte att det var lite för lite fett, och så skulle jag känna om det var en hona lr hane, men kände typ inget för pälsen, men sen efter ett tag såg man att det var en liten herre.

Vi visste inte vad vi skulle göra, för den trivdes hos oss, lite misstänksam i början bara, men annars så trivdes han. Men eftersom det kan vara nån som precis har börjat släppa ut den så kan det ju vara en anledning till att vi aldrig har sett den förut. Och eftersom den kan vara chip-märkt så kan man ju inte bara ta katter hur som helst.

Så vi släppte ut han, men det var ganska svårt och det sved som in i helvete i hjärtat, för jag öppnade svaldörren å då gick katten ut, vände sig om å kollade på mig som om typ "skulle vi inte ut å gå?", men till slut efter många om och om igen, så sprang den iväg å gömde sig bakom huskanten.

När min mamma typ 1 timma senare ställde sig på balkongen för att röka, då hade katten satt sig i sandlådan som är precis utanför vårat hus :(

Men när hon sen vid 20-tiden skulle gå till tvättstugen så kom vi överens om att ifall katten fortfarande satt kvar utanför oss, då tar vi upp han.
När mamma kommer upp från tvättstugan, så sa hon att hon inte hade sett katten nånstans så antagligen har den stuckit :(

Jag hoppas verkligen att den har ett hem å att dom tar hand om den, för har aldrig i hela mitt liv varit med om en så tillgiven och kelgalen katt.

Saknar dig, kissemisse =( <3

Inga kommentarer: