söndag 8 mars 2009

Rumptafsarens tjejmiddag =) <3

På Onsdag fyller min rumptafsare Johanna hela 19 år, men vi tjejer firade henne igår, så ska berätta lite om det =)

Först så skickade Zara sms till mig, men så trodde hon att hon hade skrivit till mig att hon skulle komma till mig halv 3, när hon hade skrivit halv 4, så när jag precis hade kommit ur duschen så skickade hon sms att hon var vid mig. Och jag hade lovat henne att möta henne på parkeringen, så det var bara att slänga på sig mjukiskläder, foppatofflor & jacka å springa ut å möta henne. Så gick vi upp till mig, mamma fick "laga" hennes linne-band med tejp för de hade gått sönder, medans jag bytte kläder å fixade mig. Sen vid halv 5 hoppade vi in i bilen och åkte iväg till gråbo. Fantastiskt nog så körde vi bara fel 1 gång [förra gången när vi skulle till Lollo, som oxå bor i Gråbo, körde vi fel typ 3 ggr xP].
Och självklart så var vi dom som kom först :P

När alla hade kommit satte vi oss å åt, hon hade gjort matpajer = mycket gott =)
Och efter det så började hennes lekar, vi blev indelade i 3 lag och första leken var att gå tipspromenad i hennes hus. Frågorna handlade om henne & hennes liv å det gick la sådär bra :P
Sen var det musiktävling. Det roliga var att jag kunde svaren på alla hiphop/r´n´b-låtar, Zara kunde dom svenska å vissa andra och Lollo kunde typ rocklåtarna. Märks att vi har olika musiksmak :P

Sen fick vi mixa våran egna efterrätt som bestod av - vaniljglass, grädde, maränger, chokladsås & aprikoser.
Jag tog självklart allt utom aprikoser xD
Man ska väl inte vara nyttig lr ? :P

Men den roligaste leken kom sist - filmcharader !
Alla lagen drog 3 lappar var å sen så gick alla till olika rum för att kunna diskutera å öva :P
Första omgången fick vi: "Nalle Puh" [jag spelade Puh], "Hidalgo2 [jag spelade en tyken ryttare] och "Hitta Nemo" [vi 3 sjöng "fortsätt simma" i kör].
Andra omgången skulle varje grupp dra 4 filmer. Då fick vi: "Terminator" [Lollo & Zara spelade upp en scen], "Hajen" [jag simmade så åt Lollo aka Hajen upp mig], "Jurassic Park" [jag & Zara spelade upp en scen] och sist så fick vi "10 orsaker att hata dig", men eftersom jag å zara inte hade sett den, å Lollo inte kom ihåg den, så fick vi en ny lapp av Johanna å det var "Robin Hood" [jag sa: jag tar av dom rika å ger till dom fattiga]
Asså det var så jävla roligt att själv "spela upp" och att se dom andra grupperna "spela upp" sina filmer xD

Sen kom det fram godis, chips, popcorn m.m och vi satte oss å spelade Tony Hawk på ps2, väldigt roligt att göra bort sig xD

Idag har jag bara softat & tjockat mig hela dagen, det är ju så jävla tråkigt väder :(

Nää, nu ska jag läsa ut min bok "The Secret Dream World Of A Shopaholic", ska ju ha muntlig redovisning imon på Engelskan :(
Ibland så hatar jag våran engelska-lärare och då är det tur att min Linn gör mig glad :D <3

Inga kommentarer: