måndag 2 mars 2009

Smycke-shopping =)

Idag började dagen med att min hemska klocka ringde typ 10 i 7, men jag snoozade fram tills 20 över, å typ 2 min efter att jag stängde av alarmet så fick jag sms, och det första jag tänkte medans jag tog tag i min mob var "Vem fan skickar sms såhär tidigt ?!".
Jo, det visade sig vara söta lilla Linn, som trodde att vi började 8.10 så hon ville möta mig på centralen typ 20 i.

Då fattade jag att hon hade blandat ihop måndag med torsdag, för på måndagar börjar vi alltid halv 9, haha stackarn fick sitta själv i skolan å vänta på mig ;P

Som vanligt efter måndags-morgons-lektionen så gick vi till McDonkan och satte oss å käkade lite frukost, varm O´boy med 2 toasts.. mums :D

Sen hade vi tråkiga lektioner som vanligt, först "Ekologi" och sen "Djur för forskning" och jag måste bara säga att min lärare i "Djur för forskning" är dum i huvudet !! Så, nu har jag fått ur mig det iaf =)

Träffade älsklingen i stan, vi slutade samtidigt, så vi möttes vid vanliga stället [alltså Fontänen], så gick vi in i Cubus snabbt för skulle visa han en klänning som jag har köpt.
Sen åkte vi hem, jag åkte å hämtade lillan från dagis och så mötte vi mamma vid vårat hus, vilket sammanträffande =)

Så satt jag å mamma å tjötade lite hemma, så ringde Eva å så tjötade mamma, jag och lillan med henne [våran familj älskar att prata i tel hahah] och sen så kom jag å mamma fram till att vi skulle dra in till stan, dels för att kolla om det var billigare med marsvinsbur i stan än b-plan och dels för att kolla på "brats"-smycken [måste ju ha smycken tills brat-partyt på lörda :P].
Burarna i stan var ju sämst, så ska köpa den jag har sett på B-plan :D

Och så drog vi till Accent där vi köpte ett halsband, och sen in till Guldfynd där vi köpte ett armband, örhängen och ett till halsband.
Smyckena gick på ca 300 kr, och det var mamma som betalade haha :P

Sen åkte vi hem och jag mannekängade för mamma för att se så att klänningen passade med smyckena och så var jag tvungen att testa alla mina skor för att se vilka som passade till helheten :P

Men nu vet jag exakt hur jag ska se ut på lördag, så se upp BlondinBella för här kommer BrunettNatta !! :D

Inga kommentarer: