måndag 30 mars 2009

EBM.


Idag är det Måndag och en ny vecka.

Och det är en lite speciell måndag, för idag var det min första praktikdag på EBM [för er som inte vet så är det där dom gör djurförsök].

Jag hamnade på "stordjur", och på denna avdelning ska jag vara i ca 1½ vecka.

Sen byter jag så att jag hamnar på "smådjurs"avdelningen, där ska jag oxå vara i 1½ vecka.

Det var en rolig första dag- gick till fel hus på morgonen, så fick ringa till Eva [hon som skulle möta mig], så fick hon säga till vilket hus jag skulle. Som tur var låg det rätta huset "bakom" det huset jag stod vid :P

Kom upp, fick arbetskläder, passerkort + kod, lås + nycklar & skåp.
Sen kom det en kvinna som hette Barbro, hon gav mig en rundtur på avdelningen, och herregud - det var som en labyrint!!
Det enda jag tänkte var "hur fan ska jag komma ihåg alla dessa korridorer?!", men det gick & kmr nog gå bra, har ju några dagar på mig att lära mig dom hehe :P

Nått jag märkte under rundturen var att djuren var märkta med röda nr på ryggarna, så frågade Barbro om djuren hade namn - NEJ det hade dom inte, alla djur får ett nr som dom sen kallas för. De enda djur dom namnsätter är katterna eftersom dom själv avlar på katterna.

Idag var min sysselsättning i princip att städa.
Jag började med att städa inne hos fåren, tog mig ca 2½ tim, sen var det lunch i ca 1 timme, sen tömde jag ett helt rum på spån och spolade den ren.
Åkte ner till containrarna och slängde av typ 7-8 st sopsäckar och sen slutade jag för dagen :D

Roligt att träffa djuren men jävligt tråkiga arbetsuppgifter :S

Imon börjar jag 8, vilket betyder att min vagn går 06:59!!
Palla att jag tyyp måste gå upp 20 över 6 !! :(
Helt ärligt så tror jag att gud straffar mig eftersom jag måste gå upp så tidigt!! :(

Iaf, funderar på att se om dom behöver extrapersonal på kvällar/helger/lov [tar ju studenten snart, så de blir väl typ "sommarjobb"].

Och på fredag börjar påsklovet :D
Jippi!! :D

Nää, nu MÅSTE jag verkligen sova =/
Nattinatti på er =)

Inga kommentarer: