torsdag 29 januari 2009

Miss Independent.

Har hört många tjejer och killar säga "vad skulle jag göra utan honom/henne?"
Ehh.. Gör det du gjorde innan du träffade personen kanske ?!

Asså det är helt otroligt hur en person kan bli så beroende av en annan människa, att dom "inte kan leva utan personen", " att deras liv skulle gå under om partnern skulle försvinna ur ens liv", "jag vet inte hur jag hade klarat att vara ensam" bla bla bla..

Asså snälla nån, ni är väl för fan inte handikappade lr ?!
Visst att man älskar en person, men om man skulle göra slut så går inte jorden under, det kan jag lova.
Okej att man älskar nån av hela sitt hjärta och allt det där tramset, men jag hatar när folk säger "vad skulle jag göra utan min partner?"
Så fort nån frågar mig det så får alla exakt samma svar;
"Gör det du gjorde innan du träffade personen!!"

Om man umgicks med sina vänner, eller red, eller var en pluggis och så träffar man någon man blir kär i, å så tar det slut, säg inte då "vad ska jag göra ?" för man kan göra det man gjorde innan man fick ett förhållande dvs umgås ännu mer med sina vänner, rida så att man knappt kan gå eller plugga så att man får mvg på det där provet man har nästa vecka.

Och visst, om ett förhållande tar slut så blir man ledsen, sårad, deprimerad, kanske tillochmed arg, men istället för att sitta hemma å gråta och trycka i sig choklad (har faktiskt jag gjort, så jag berättar från mina egna erfarenheter), så gör roliga saker så att man glömmer personen t.ex gå ut å gör roliga saker, typ festa, ha filmkväll, shoppa, vad som helst men inget som påminner om personen.
Och bli självständig !! Tro inte att du måste ha en person som tar hand om dig, för det klarar du alldeles utmärkt själv !!

Men det är så kärleken är - Den är blind.

Och tro mig, det kan ta 1 min, 1 dag, 1 dygn, 1 vecka, 1 månad eller tillochmed 1 år innan man kommer över personen, men när man väl har kommit över personen så kommer man känna inom sig att man mår 100 gånger bättre nu än vad man gjorde i förhållandet. Och det är oxå då man inser personens dåliga sidor, och ser man dom dåliga sidorna så blir man inte kär igen, utan man blir nästan lite/mycket arg istället och fattar inte vf man inte såg allt det dåliga tidigare.
Det är nu du kommer känna dig som starkast - du har kommit över personen, mognat och du är en stark ung peron - Du har blivit självständing !!

Att bli självständig är typ "målet" när ett förhållande tar slut - Man vill glömma personen och visa att man är stark, när man egentligen känner sig som en 3-åring inombords o inte vet hur man ska hantera något. Det tar tid men när man väl har kommit till "målet" - Självständig.
Ja, då är det som en skön känsla som sveper över dig och du kan äntligen slappna av utan att tänka på ditt ex.


Denna texten är tillägnad "Ne-Yo - Miss Independent"

Inga kommentarer: