söndag 18 januari 2009

Money Honey + HS.

Asså är fan asfattig just nu, julen tog alla mina pengar.
Fick tbx mina 250 från min kille, men mamma är fortf skyldig mig 700 kr och min pappa är skyldig mig 230 kr.

På tisda kmr underhållet på 1273 kr iaf å sen i slutet av månaden kmr studiebidraget.
Dessa pengar + mammas & pappas pengar MÅSTE jag spara för ska till Horse Show den 21 Feb å hinner ju bara få underhållet då, och tro mig, 1273 räcker INTE när man ska till Horse Show.
Man köper mat, godis, dricka, å så shoppar man sönder sig inne i Sve Mässan.

Jag har ju heldagsbiljett till HS, så det kmr typ börja 10 poå morgonen å sluta runt 23 på kvällen. Tur att man sitter å kollar på alla tävlingar, annars så hade nog mina ben dött.
Jag var snabb å fixade biljetter till bästa dagen på HS.

Såhär ser mitt HS-schema ut:

Young riders Krafft Cup - hoppning 1,40m
Åtta svenska ungdomsryttare 18-21 år har kvalat in till finalhoppningar i Scandinavium. Här möter de YR-ryttare från de övriga nordiska länderna och gör upp startordningen till den avgörande klassen på söndag morgon.

Stipendieutdelning
Göteborg Horse Show delar varje år ut stipendier till ungdomsverksamhet och för fortbildning av juniorer och unga ryttare.

GP Ponnyn - FINAL
Tio ryttare på C-ponny rider en stilbedömd finalklass på höjden 0,90m. Två stildomare går åt till denna spännande ponnyklass!

Show med FonzieFonzie visar vad han kan tillsammans med sin kompis Mango. Många trick får publiken se!

Show med Hundar som visar Agility
Från Göteborgs Hundungdom kommer en stor skara ekipage som tävlar två och två i hinderbanor.

Show med Mounted Games
För tredje och sista gången för i år möts lagen från Skottland, England, Irland och Sverige. Kom och heja på dem!

Internationell hoppning 1,40m
Det är dags för de internationella ryttarna att ta in sina bästa speed-hästar i denna tidshoppning!

Göteborg Trophy - Internationell hoppning 1,55m
Den traditionella storklassen som förgyller varje lördagskväll på Göteborg Horse Show. I hård konkurrens och med höga prispengar gör ryttare och hästar sitt yttersta. En högtidsstund!

Showinslag

>>

FEI World Cup Driving
De sex kuskar som kvalat till final under höst och vinter kommer in i arenan och ger allt för ett bra startnummer i söndagens final. Detta är en klass där publiken verkligen hjälper ekipagen runt banan!

Ni som är intresserade av hästar kan nog hålla med om att detta är den bästa dagen av dom alla och inte nog med det, utan min mormor fixade oxå så att vi fick asbra platser på typ rad 4 lr nått :P

Det är bara 4 veckor och 5 dagar kvar :D
Kmr nog bli en av dom bättre dagarna detta året tror jag :D
Jag läängtar :D <3

Inga kommentarer: