torsdag 15 januari 2009

Ridtur med Linn :)


Åkte upp till stallet igår efter skolan med Linnsan :D

Självklart red hon sin häst Stittling och jag tog min sötnos Siffan =)

Vi red förbi hennes gamla skola å självklart ska omogna 93-och 94:or tycka att det är skitkul när 2 tjejer rider förbi..

När vi var bakom skolan så var det lixom en skog men det fanns ingen stig och det var asbrant och helt plötsligt säger Linn "är du beredd?"

Jag kollade upp å fick typ en halv panikattack men vi red upp å det gick bra, det är bara att låta hästen sköta allt så blir det nog bra.

Sen red vi en slinga i skogen, körde lite "slalom" mellan några björkar, väldigt bra träning för hästarna, dom mjukar upp sig i sidorna och det är nått som jag verkligen måste träna Siffan med, hon går ju typ snett/skevt med halsen. Det är kanske inte så mycket, men det måste vi försöka träna bort.

Jag å Linn har oxå bestämt oss för att träna upp hästarnas muskler

När Siffan var yngre tävlade Zaid med henne i fyrgång, men när han la av med det, så slutade dom träna så mycket, så nu har hon blivit en rund liten tjockis istället hehe =)


Men vi börjar nog inte träna hästarna förrän det blir varmare ute, det är fortf ganska kallt för att träna dom.


Kanske åker upp imon om jag orkar å om det inte är för kallt =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

tror Sig gick nån 5 gångs med, har fått för mig de iaf :P men har egentligen ingen aning XD vi MÅSTE verkligen träna upp dem! herregud! hårda dressyrpass så de blir lite rakställda o får upp ryggarna lite. o om vi ska få upp ryggarna är det asbra o klätta :D:D:D (A) haha, Natta, vi ska ta bakaran! jag vet en som är ännu brantare, tror inte hästaran en orkar upp X) men inte lika lång :) ska visa dig nån dag

Natalie sa...

Jasså ? :P Jaaa, asså vi får lägga upp ett träningsschema för hästarna :P Hahah jag får väl lika gärna vänja mig vid dom backarna då :P Dom är roliga att rida, men tänker alltid typ "tänk om hästen trampar fel", och jag tänker ju så för jag har ju redan fått en häst över mig 1 gång :/ Ahh du får visa mig :D