onsdag 21 januari 2009

Spårvagnsstopp :S

Idag hade Zara med sig sin ena katt Theo till första lektionen, som är djursjukvård. Vi läser om hjärtat och olika hjärtsjukdomar på djur å Theo har blåsljud på hjärtat så vi fick undersöka å lyssna på hans hjärta idag. Väldigt roligt och intressant =)

Sen skulle vi ha "Projekt & Företagande" och då fick vi sluta efter att hon hade pratat med våran grupp och då var klockan runt 20 över 12 å då skulle Jag å Louisa sitta i skolan till halv 2 för att ha bild till halv 4, så vi 2 sprang å letade efter Totte å så hittade vi han (efter en liten stund) å frågade om vi fick ha lektion tidigare. Så vi hade lektion från halv 1 till 2 istället =) Mycket bättre än att gå till halv 4 =)

Sen så åker jag å Louisa in till stan å så hoppar vi på 6an å när den kör från "nordstan", påväg upp mot bron, så låter det helt plötsligt "boooom" och all el gick. Vagnen saktade in o allt stängdes av :S
Tror ni att jag å Louisa var glada lr ?!
Vi var trött, överaktiva å så började vi hålla på som fan i vagnen xD
Det var en "mellan-ny" vagn, en sån med trappor i, å alla platser var upptagna så jag å Louisa stod längst fram, men så satte hon sig på den gula "lådan" (eller vad det nu är) vid framdörren å jag satte mig i hennes knä.
Och det var då vi började....

Vi sjöng, vi skrattade, vi pratade högt, vi dissade folk, vi skämtade.. Asså tänk er 2 överaktiva tjejer så kan ni förstå hur vi betedde oss.

Och det roliga var att det var helt knäpptyst på vagnen, dom enda 2 som hördes var.. Japp, jag å Louisa ;D

Asså det var inte roligt att det blev stopp på vagnen, men fan vad roligt vi 2 hade :D
Om jag nån gång skulle hamna på en vagn lr buss som det blir fel på, så hoppas jag att jag är med Louisa :D

Iaf, dom där som lagar vagnar [idioterna som kmr efter typ en halvtimma å som inte kan laga vagnen], dom stoppade 25an när den började köra från nordstan å upp mot bron, så den fick stanna mitt i vägen så fick vi hoppa på den. Jag hoppade av på b-plan men, Louisa åkte en hållplats till för hon skulle hem till sin boyfriend ;)

När jag kom till Rambergsvallen så hoppade Amir på vagen, så åkte vi till mig å hämtade lillsyrran från dagis =)

Underbar dag [nästan.. :O]

Inga kommentarer: