söndag 11 januari 2009

Leva på tur ?

Jag har fått höra, inte av en person, utan av flera personer att jag "lever på tur".
Asså vad menas med att leva på tur å varför gör just jag det ?

Visst, jag var ensambarn fram tills jag var 16 år, och under dom åren var jag väldigt bortskämd, men jag tror faktiskt att ensambarn är mer bortskämda än syskonbarn.
När min lillasyster sen föddes trodde jag att jag skulle bli bortglömd, inte få all uppmärksamhet som jag fick förut, inte alls bli lika bortskämd som jag var innan. Men det var inget sådant som ändrade sig. Det enda var att jag å min syrra får dela på uppmärksamheten, annars så har nog nästan inget ändrat sig.

Men vad menas då med bortskämd ?
Är jag bortskämd bara för att jag får studiebidrag + underhåll varje månad ?
Eller är det för att mina föräldrar köper så mycket saker till mig, som jag slipper betala själv ?
Eller är det för att jag har en underbar familj som ställer upp för mig ?
Man kan vara bortskämd på flera olika sätt och jag tror att folk tycker jag är bortskämd för dom 3 ovanstående anledningarna.

Men jag är iaf inte beroende av vad andra tycker om mig, så om ni tycker att jag på nått sätt är bortskämd eller "lever på tur" så får ni tycka det =)

Inga kommentarer: