måndag 12 januari 2009

Från mensvärk till orgasm.


Ska berätta om ett väldigt "intressant" samtal jag å några tjejkompisar hade idag. Tyvärr så kmr kanske inte allt med, jag kmr inte ihåg på pricken vad vi sa, men skriver samtalet så bra jag kan av det jag kommer ihåg =)

Satt i bamba idag med Louisa, Sofia och Angelica.
Vi satt å åt å tjötade som vanligt, å när jag nästan hade ätit klart så kände jag hur hela magen krampade - jag hade fått mensvärk.

Jag: Fan vad ont i magen jag fick, har mensvärk.
Sofia: Gör som alla andra tjejer, knarka alvedon.
Jag: Ah jag ska ta en. Asså min förra mens tog slut för typ 3 dagar sen, och nu har jag fått den igen !! Min kropp typ tömms på blod.
Louisa: Hahah vafan Natta, vi äter.
Jag: Haha okej då.
Louisa: Det är den jävla staven som förstör mensen.
Sofia: Har ni stav?
Louisa: Aah, men ibland så jävlas dom.
Sofia: Men varför äter ni inte p-piller då ?
Jag: Jag kommer aldrig komma ihåg att ta en tablett varje dag, exakt samma tid, jag har tillochmed glömt att ta andra tabletter ibland (t.ex medicin).
Louisa: Har man stav så slipper man tänka iaf.
Jag: Men du vet väl att det finns mini p-piller oxå va ?
Sofia: Finns det ?!
Jag: Ja klart det finns.
Sofia: Men vad är det då ?
Jag: Det är som p-piller, fast skillnaden är att p-piller har 2 hormon, mini p-piller har bara 1 hormon.
Sofia: Men då borde väl mini-piller vara bättre ?
Jag: Jag har ingen aning, har ju aldrig ätit p-piller överhuvudtaget.
Louisa: Sen finns det ju spiral oxå. Det ska jag ha när jag har fått barn, för det kan man inte sätta in nu.
Jag: Jo alla tjejer kan sätta in det, bara det att man rekommenderas att ha fött minst 1 barn innan man sätter in spiral, har man inte fött barn så kan spiralen göra så att man får problem med att skaffa barn i framtiden. Sen så håller dom väl i typ 5 till 10 år oxå.
Louisa: Min mammas kompis har haft sin spiral i typ 15 år nu.
Sofia: Hehe då skulle hon bytt för 5 år sen.
Jag: Jo men sen beror det på vilken spiral hon har, det finns ju 2 olika, men kopparsprial och en.. vad fan heter den.. Aja jag kommer inte på just nu, men det finns en till.
Louisa: Och jag kände en tjej som fick ta p-spruta varje vecka.
Jag & Sofia: VARJE VECKA ?!
Louisa: Jaa, det låter väldigt konstigt, men tydligen var det så, och hon la ut asmycket pengar på det.
Jag: Min mammas kompis tar p-spruta å hon tar var 3:dje månad.
Sofia: Det låter ju lite bättre.
Louisa: Vad finns det mer för skydd ?
Jag: Pessar, men vem orkar att ta fram den, kleta på salva, stoppa upp den, å sen ha den i typ 6 timmar i muttan efter sexet ?
Louisa: Embla-plåster finns oxå, men det är inte så säkert.
Jag: Vi har pratat om skydd i sex & samlevnad, men just nu kmr jag inte på något mer.
Sofia: Hur är läraren då ?
Jag: Hahaha hon är helt galen, hon kan typ säga "asså när man har sex så kan vissa ha svårt att få orgasm å vissa kan ha lätt för det, å jag ska inte stå å säga hur det är för mig för alla är olika" å så tjatar hon på som en dåre haha.
Jag: Och så är vi typ 15 tjejer och 3 killar i klassen, å killarna blir ju helt till sig när hon pratar om sånt hahah.
Sofia: Va ? Är det bara 3 killar ?
Jag: Ah jag tror det är 3 eller 4 st bara.
Sofia: Blir hon läraren inte generad då ?
Jag: Hahah nää hon blir aldrig det, hon pratar helt öppet om allt. Jag blir typ generad istället för henne hahaha.
Louisa: Nää ska vi dra oss eller ?

Och så slutade vårat "intressanta" samtal. Eller man kanske ska säga "konstiga" samtal ?
I vilket fall så var det väldigt roligt, men för att förstå det roliga så hade man varit tvungen att vara med i samtalet :P
Angelica var tyst under hela samtalet, lite konstigt hehe :P

Vi tjejer har alltid roliga saker att snacka om ;D

Inga kommentarer: