måndag 23 februari 2009

Göteborg Horse Show <3

Var på Göteborgs Horse Show i lördags, men har inte haft tid att uppdatera bloggen, så skriver lite om den dagen nu istället :D

Vet inte riktigt vart jag ska börja men det var fantastiskt som det är varje år :D
Var där runt 12 och det första vi gjorde var ju självklart att gå å äta på McDonkan haha xD
Sen gick vi in i scandinavium å satte oss ner för att kolla på massa roliga saker.

Det första som kom var en show med en shetlandsponny som hette Fonzie och hans kompis hunden Mango som visade massa roliga trix med hjälp av en lite tjej som fick ge dom lite direktiv.

Nästa punkt på programmet var Agility med hundar och så sa presentatörerna att det var "artister" som skulle springa med hundarna, så kom ju "E-type", "Amy Diamond" "Lena Ph" m.m men så tänkte jag att det är nått fel å då såg jag att det var folk som var UTKLÄDDA till kändisar :P Så jävla kasst asså hahah xD

När hundarna hade gått ut från arenan så kom det in fyra lag med ungdomar från länderna Sverige, Skottland, England och Irland och det var dags för Mounted Games [sv. Gymkhana]. Det blev fartfyllt, skadade ryttare och världens publiktryck. Tror det var Irland som vann [är inte 100 på det, har lite dåligt minne haha], men Sverige och Skottland kom på dela 2a plats så då hade de en utslagstävling och självklart så losade Sve så vi kom på 3dje plats i gymkhanan. Men dom gjorde iaf sitt bästa, mer kan man inte begära =)

Sen var det tidshoppning på 1:40m men det sket vi att kolla på så gick in på Svenska mässan :D
Vi gick runt å kollade lite, så skulle vi äta [ja, vi skulle äta IGEN] så vi satte oss på "Eat & Go" och käkade pizza.
Sen gick vi runt i mässan och så fick vi Linda Heeds autograf.

Sen så träffade jag min gamla ridtränare Tina, hon skulle in å kolla på Göteborg Trophy [1:55m, internationell tävling, 1 omhoppning] och så fortsatte vi gå runt å titta på saker och vem stöter jag inte på då ?
Jo min djursjukvårdslärare Lotta !!
Asså räcker det inte med att se henne i skolan, nu träffar man henne på fritiden med !! xD
Hon hade fyndat loss, gick å bar på typ 3 påsar lr nått sånt hehe ;P

Iaf det slutade med att jag hade köpt 3 par vantar [1 par till mig, 1 par till älsklingen och 1 par till Linn :D], 2 tröjor - 1 till mig å 1 till älsklingen. På min stod det "Söt men livsfarlig" och på älsklingen stod det "Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker", hahahahah så jävla klockren asså xD

Sen gick vi in till Scandinavium igen för att se Gbg Trophy-hoppningen och herregud vad roligt det är att se på sånt :D Satt med cola och godis och tryckte i oss samtidigt som vi kollade :D
Gbg Trophy topp 3:
1. Edwina Alexander - Isovlas Socrates (AUS)
2. Rolf-Göran Bengtsson -Casall La Silla (SWE)
3. Marcus Ehning - Sabrina (GER)

Det sista för dagen var FEI World Cup Driving och det är oxå väldigt roligt att se på :D
Det var sex lag som tävlade och det var spänning nästan hela tiden, t.ex en gång försökte de främre hästarna gå var sin väg och ett annat lag höll på å välta ett "stativ" [lr vad man ska kalla det].
Såhär slutade iaf körningen:
1. Koos De Ronde (NED)
2. Ijsbrand Chardon (NED)
3.Boyd Exell (AUS)
4. Fredrik Persson (SWE)

När vi skulle gå hem på kvällen så var det snökaos ute och det gick knaopt att se något.
När vi kom hem så såg vi klart resten av Wallander och sen så somnade vi =)

[Bilder från GBG Horse Show finns att se på http://amirsflicka.bilddagboken.se/p/main.html?#0
tryck på den 21 feb så finns alla bilder där :P]

Inga kommentarer: