torsdag 5 februari 2009

Åby Travbana =D

Idag var det först vanlig skoldag å självklart slutade jag halv 4 :S
När jag hade slutat träffades jag å älsklingen i stan och så köpte han en ROSA tröja och ett par jeeans :P
När klockan blev halv 5 gick vi in till Svarta Tavlan i centralen för att möta upp Sara :)
Sen hoppade jag å Sara på Lollo & Johannas buss å älsklingen åkte hem.

När vi kom fram till stallbacken (baksidan där alla hästtransporter åker igenom) utanför Åby så hade bara 3 från klassen kommit och våra lärare sa att vi inte fick komma en minut över halv sex, men det var dom som var typ 10 min försenade, haha klantigt ;P

Sen kom våran guide, den legendariske Thomas Nilsson (har tävlat trav i hela världen och var som bäst på 80-talet). Han visade oss runt bland stallarna, vi tog ut ett 3-årigt sto i stallgången å min lärare äger två hundradelar på den hästen :)

Sen gick vi till travbanan å stod precis vid staketet och kollade på ett kval-lopp å det var jättekul att stå så nära under ett lopp :)

Sen gick vi upp till restaurangen och lärarna hade bokat 3 bord för oss :)
Jag satte mig med Thomas, 4 av irländarna, Moa våran lärare, Lollo o Johanna.
Jag o Lollo beställde nån biff Lindström och den var väl hyfsat god.
Vi satt å kollade på travlopp medans vi åt och det var roligt att se :)
Åke Svanstedt tävlade idag (han har varit med i Kalla Fakta om att han har gett sina hästar elchockar för att dom ska gå bättre).
Sen runt kvart över 8 kom Lollos pojkvän Viktor dit (han jobbar extra där ibland) och så gick vi 3 och satsade pengar (10 kr från mig o 15 kr av Viktor) men vi vann inget :(
Men Linn å Emelie vann däremot, men hur mycket vet jag inte :P
Sen vid 9 kom pappa å hämtade mig :)

En jätterolig kväll med klassen + 1 från B-klassen (stackarn) + 8 irländare och 4 lärare :)

Inga kommentarer: