söndag 3 maj 2009

Långritt till havet.

Ja, då är man hemma igen och som vanligt så sitter man framför datan igen.

Hade en väldigt trevlig helg med min "flickvän" Linn som jag ska berätta om nu tänkte jag.
Åkte upp till Tjörn igår på morgonen och mötte Linn i stallet.
Vi gjorde iordning Stittling och Siffan, borstade ut deras enormt toviga manar (ni som har islänningar fattar vad jag menar). Sadlade & tränsade dom och så började våran ridtur.
Målet var att rida ner till havet och ta en fika där.

Tog ungefär 1½ timma att rida ner till havet. När vi kom dit, hoppade vi av hästarna, tog av sadlarna och tog av tränset och satte bara på dom nosgrimman med tyglarna. Så hoppade vi upp på hästarna igen och red ut i vattnet. Det var helt underbart.
Sen band vi fast hästarna i 2 träd och så satte vi oss och fikade med saft och kanelgifflar.

Efter våran fika, satte vi på allt igen på hästarna och red tbx till stallet.
Sammanlagt red vi i ca 3 timmar och över 1 mil.
Så hästarna var typ helt slutkörda när vi kom tbx till stallet.

Sen drog vi hem till Linn, duschade och förberedde maten. Sen grillade hennes pappa.
Vi lyckades verkligen med maten, jag & Linn ;)

Så kom vi fram till att vi skulle se film, det slutade med att vi laddade ner Pirates 2 och kollade på den, fast jag somnade i soffan efter typ halva filmen haha.
När jag vaknade till. så höll Linn på att fixa sängen åt mig. Stackarn fick göra det själv :P

Idag var det en ren slappdag. Vaknade vid 12, käkade frukost, satt vid datan lite, sen åkte jag hem till Gbg igen och när jag kom hem var min kusin och moster här.
När dom gick så var det bara på med mjukiskläder och slappa.

Iaf, helgen var mycket trevlig och den måste vi göra om igen Linn :D <3

Inga kommentarer: