tisdag 19 maj 2009

Bal.

Hej :)
Igår hade Burgården [och alla skolor inom Burgården] bal.

Min dag började med att jag var hos frisören 12.15 och då klipppte & gjorde hon min håruppsättning. Jag var klar där runt halv 3, och som tur är så körde min snälla pappa mig hem.
Sen vid halv4 gick jag över till Kicki så att hon fick sminka mig.

Var hemma igen vid 4 å vid halv 5 kom mamma & lillan hem. Vi käkade och runt kvart över 5 kom Eva upp till oss för hon ville se hur jag såg ut.
Jag fräschade upp mig, satte på mig klänningen och sen gick vi in till Ann, min granne, så att hon oxå skulle få se mig en sista gång innan vi drog. Både Eva & Ann tog några bilder på mig innan jag gick ut till gatan. Eva tog även några bilder medans jag väntade på Danne & Zara, och när dom kom så tog mamma kort på mig & Zara.

När jag hade hoppat in i bilen åkte vi och hämtade upp Amir vid hans hus, och sen åkte vi in mot stan. När vi kom till stan tog Danne ner taket, så att vi kunde stila oss med att åka cab :P
Det var lite roligt faktiskt :)

När vi kom dit tullade dom oss, och så fick alla var sitt visitkort till Baltv´s hemsida så att man sen själv skall kunna ladda ner alla bilder och filmer som man vill ha från balen :P

Vi fick en välkomstdrink och letade upp vårat bord där vi skulle sitta.
Vi fick förrätt, varmrätt & efterrätt, och det enda jag tyckte om var varmrätten.

När alla hade ätit efterrätt så slogs dörrarna till dansgolvet upp, och dj:n började spela musik, folk dansa och spriten flödade.
När klockan närmade sig 1 tändes plötsligt alla lampor, musiken slutade spela och så sa dom i högtalarna: "Brandlarmet går, utrymm byggnaden".
Asså folk började knö sig ut och när alla hade kommit ut så ser vi brandbilden komma.

Efter en stund så började alla gå in igen och då gick det förbi en servitris som vi stoppade och frågade henne vad som hade hänt.
Ja, då hade ju röksensorerna gått igång eftersom nån IDIOT hade rökt inne på dansgolvet. Doim hade nämligen hittat en fimp där.

Asså snälla nån, visst att jag går på en jävla blatteskola, men hur fan kan man vara så IQ-befriad så att man röker inomhus i en sån byggnad vid ett sånt här tillfälle ?

Jaja, iaf jag hade en underbar och rolig kväll med alla mina underbara vänner & min underbara pojkvän :) <3

Inga kommentarer: