söndag 17 maj 2009

Eurovision.

Ja, då har det ännu en gång varit Eurovision.

Vet inte riktigt vad jag tyckte om detta årets låtar. En sak är iaf klockren - Sveriges låt sög som in i helvete!! Fattar inte hur den ens kunde gå vidare från början, det fanns ju massa andra bra, låtar.
Jag hade iaf jätteroligt när jag såg på det. Var hemma hos min älskling och hans kompis Faraz var där oxå. Vi käkade mat, godis, popcorn, drack cola - allt som man brukar göra på en lördagskväll med vännerna framför tv:n.
Hade jätteroligt med dom två pojkarna, men tyckte synd om Faraz eftersom han fick sova på soffan medans jag å Amir sov i sängen :P

Jag tänkte toppa dom låtarna jag tyckte bäst om (skriver dom ej i ordning):
Turkiet: Hadise - Düm Tek
Norge: Alexander Rybak - Fairytale
Rumänien: Elena Gheorghe - The Balkan Girls
Island: Yohanna - Is it true
Danmark: Niels Brinck - Believe Again
Finland: Waldo´s People - Lose Control
England: Jade Ewen - It´s my time
Litauen: Sasha Son - Love

Dessa 8 låtar gillade jag bäst av alla 24 bidragen.
Vann rätt låt?
Nja, jag tyckte att Island förtjänade att för en gångs skull få vinna, eftersom dom aldrig har vunnit förut, men Norges låt var väldigt bra och den kanske var snäppet bättre än Islands låt, men vad vet jag lixom, detta är bara mina egna åsikter.
Och det var faktiskt bara 2 länder av de 42 som röstade som inte gav Norge något poäng alls.
Detta året vann Norge med rekordpoäng, tror dom kom upp till 387 lr nått sånt där :P

Nu är det 1 år kvar tills det är en ny omgång av Eurovision och nästa år hålls det i Norge!

Inga kommentarer: