lördag 2 maj 2009

AstraZeneca.

I Onsdags var A & B - klassen på studiebesök på AstraZeneca.

För er som inte vet så är Astra samma sak som EBM - ett ställe där man gör djurförsök för att få fram olika mediciner, sjukdomar m.m.

När vi kom dit så fick vi frukost - den bestod av en liten fralla, juice & kaffe.
Sen satt vi i ett rum & lyssnade på 2 olika föreläsningar som höll på från 9-12. Det var riktigt jobbigt att hålla sig vaken.

Sen var det lunch och efter det så delades klasserna upp och vi gick på rundvandring och så visade dom massa olika saker.

En grej som jag tyckte var lite roligt var att jag sa
Jag; -"Kolla Zara, dom har oxå techniplast-burar"
Kvinnan (som precis skulle visa en liten snabb film om hur man genmodifierar); - "Va?"
Jag ;- "Aa, burarna heter så, det lärde jag mig på Ebm"-
Kvinnan; - "Jaha ja..".

Asså man vet väl vad det är för burar man använder lr ? :S
Jaja whatever, ingen som bryr sig ändå.

Inga kommentarer: