tisdag 18 november 2008

Utvecklingssamtal :S

Igår hade jag först tandläkarbesök halv 8 på morgonen. Utanför tandläkaren träffade jag min gamla klasskompis Linn så vi stod å tjöta en stund.
Sen så gick jag in till min tandhygienist och mitt tandkött var inflammerat så ska tbx till henne nästa tisdag igen =/

Sen åkte jag hem till min älskling.
Faraz hade sovit över hos han, så när jag kom la sig Faraz i älsklingens säng, å jag & älsklingen la oss i hans pappas säng.
Så helt plötsligt vaknar jag till av att Faraz säger ashögt "Ey vi har försovit oss".
Men som vanligt så sket min älskling i det, så Faraz fick åka själv till skolan å jag & älsklingen somnade om, och vaknade typ 20 i 1 igen :P

Sen kvart i 3 hade jag mitt fruktade utvecklingssamtal - men konstigt nog så tyckte jag att det gick ganska bra :D
Jag har ett ämne som jag ska göra ett prov i, Mikrobiologi & Genetik, där jag missade ett prov när vi gick i 2an och så fick jag välja om jag ville läsa upp rättskunskap, men bara om jag vill :P.
Och så fick jag ur mig allt som jag har velat säga;

-Att hoppa in i Matte B [bra för fortsatta studier]

-Kanske läsa Naturkunskap B på sommarskola, får inte plats på mitt schema, drf får det bli sommarskola isf. Och lite roligt att göra en 100p kurs på 3 veckor istället för på ett år :P [oxå bra att ha för fortsatta studier].

*Om jag får läsa Matte B så kmr jag gå ut med 2550p istället för 2500 poäng :P
*Och om jag läser Naturkunskap så kmr jag gå ut med 2600p istället för 2500 poäng ;P

Så det spelar ju inte så stor roll vad jag kmr in i för ämne, för jag kmr ändå gå ut med mer poäng än vad man behöver :P
Face the fact - Jag är grym ;)

-Att jag vill söka till sjuksköterska-linjen, men så sa min handledare Moa att jag även har meritpoäng för att söka till läkare, och jag har funderat på att bli läkare, men det som skrämmer mig är all matte :S Men om det nu blir så att jag söker in på läkarlinjen, så kommer jag inte vilja bli en vanlig läkare som syr sår å tar tempen på barn, nej tack !!
Jag vill bli NARKOSLÄKARE !! Just det, ni läste rätt, jag vill bli utbilda mig till narkosläkare och jobba med att söva ner patienter. Hade varit grymt roligt :D

-Men om jag är riktigt skoltrött efter studenten lr om jag inte kmr in på läkarlinjen/sjuksköterskalinje, ja då ska jag nog bli djurförsökstekniker, för jag läser ju en kusr som heter "Djur för forskning" och det räcker med att man har G i den kursen så kan man få jobb på t.ex EBM, och där får man gå en specialutbildning som dom håller i. Den utbildningen är på ca 6 månader (tror jag) och sen har du allt du behöver för jobbet - Bättre än så blir det inte :D

Så nu har jag massa saker att kämpa mig igenom, men jag får tänka positivt, det är bara ca 5 ½ månad kvar tills studenten och om jag satsar stenhårt på skolan så är det ju nästan självklart att det kmr gå bra för mig efter studenten :D

Btw så är det snart Julafton :D
Jippi :D

Inga kommentarer: