fredag 28 november 2008

Förälskelse ?


Igår började våran "Sex & Samlevnads"-lektion ordentligt.

Vi fick själva välja vilka ämnen vi ville skulle tas upp under kursens gång. En sak som vi inte valde med var "Förälselsen", men våran lärare tyckte det var ett bra ämne att inleda kursen med [hon tog även upp "Partnerval", men det skriver jag inte om idag]. Och medans hon pratade om det, så började jag tänka på om hur jag & Amir betedde oss när vi var nyförälskade och om det som våran lärare sa stämde.

Så ska gå igenom dom punkterna som läraren gick igenom bara för att se hur bra det stämde på oss två :)



  • Regression [att bli barnsligare]

Hmm.. Vet inte om jag blev så "barnslig" av mig, visst, klart jag ville att han skulle ta hand om mig och så, men inte sådär överdrivet.



  • Idealisering [allt är bra ?]

Det stämmer väldigt bra. När jag var nyförälskad så såg jag bara alla hans bra egenskaper och om någon sa nått om hans dåliga sidor så ignorerade jag det totalt. Men nu, två år senare, då har jag utvecklats och jag har sett både hans bra sidor och hans dåliga sidor.



  • Nyfikenhet [Kartläggning, bra lyssnare]

Klart jag var nyfiken på vad han gjorde när han inte var med mig, och jag ville veta var, när och vilken tid han hade träningar å sånt, men jag kartlade nog inte hans liv precis.
"Bra lyssnare" är mer för killarna.
När Amir var nyförälskad i mig så lyssnade han på allt jag sa. Men det tycker jag inte har förändrats så mycket under åren, för han är fortfarande en bra lyssnare och lyssnar på allt jag säger till han [oftast iaf, undantag finns].



  • Kreativitet [skapande]

"Skapande" menas inte med konst, utan att man gör saker som man aldrig i sitt liv har gjort eller
som man ens tänkt på att göra.
Amir började lära sig laga mat å gjorde det ofta till mig [det gör han än idag], och när han fick veta att jag var en hästtjej, ja då blev han helt plötsligt intresserad, så förra året var han med mig på Göteborgs Horse Show, och han ska följa med mig dit detta året med.
Även jag började lära mig att laga mat så att jag kunde göra det till han [fast oftast så gör han det till mig].



  • Otålighet [måste träffas]

När vi var nyförälskade så ville vi träffas varje dag, dygnets alla timmar. Idag är jag inte sån, utan jag klarar mig om jag inte träffar han på en lr två dagar, men han däremot "dör" om han inte får träffa mig på en dag.



  • Erotisk sexualitet [riktad till 1 person]

När jag var nyförälskad så var Amir den enda killen i mina ögon, det var han som jag tyckte hade den snyggaste kroppen och skulle inte kunna kolla på någon annan. Vet faktiskt inte hur det var med han, men jag tror han tyckte samma sak om mig [får jag hoppas på hehe].
Nu, efter två år, så visst kan jag tycka att nån kille ser bra ut, men det är ändå Amir som jag vill uppleva sexuella saker med. Amir däremot, så fort han ser en snygg tjej så vänder han sig om och när jag frågar om han kollade på tjejen, då får jag som svar typ "Nä jag kollade på.. Ehh.. klockan där borta".
Jaha men du har din mobil i fickan som du kan se klockan på eller ?
Hahah jag är inte dum i huvudet som han verkar tro ibland.



  • Osäkerhet [vad gör personen ?]

Självklart är man osäker på sin partner när man är nyförälskad. Man vet ju inte om personen är ute efter förhållande eller bara "playa" en, man vet inte om personen någonsin kommer att börja älska en, man vet inte om personen blir kär och går tillbaka till sitt ex.
Asså det finns 1000 saker man är osäker på när man är nyförälskad.
Jag kan nog med största sannolikhet säga att det stämmer på både mig och Amir, båda vi var osäkra då, men nu är jag väldigt säker på att han älskar mig, att han aldrig kmr vara otrogen mot mig, att han aldrig [undantag för jul/födelsedagspresenter/överraskningar] ljuga för mig.
Och jag är väldigt glad på att jag är så säker på han, men jag tror inte han är lika säker på mig tyvärr.


Vad har jag då kommit fram till ?

Jo, att största delen av dessa punkter stämde väldigt bra med mig & Amir.
Sen om det är bra eller dåligt att det stämde, det vet jag inte, men får hoppas på att det är bra :D

1 kommentar:

Anonym sa...

hahhaha älskling hahah jag är ssäker på dig lovar och de stämmer :) älskar dig 4-ever :D