lördag 15 november 2008

Stackars Nathalie :(

Idag blev det typ kaos i stallet när vi skulle ha lektion.

Det började när en tjej i min grupp, Nathalie, skulle sätta sig upp på Hedvig (som är lite flippad ibland!!) och så kollade jag på henne för jag vet hur Hedvig kan vara å när Nathalie har fått i sin vänstra fot i stigbygeln och ska slänga sig upp, ja då får Hedvig ett anfall å börjar skena iväg mot utgången och mot våran ridlärare Agneta.
Nathalie ramlade självklart av och slog i sig.
Som tur är så var Liza oxå där (hon hade gruppen innan oss) så hon och Agneta ställde sig i vägen för Hedvig så att hon stannade.
Så tog Agneta tag i Hedvig å ställde sig på höger sida och höll i sadeln och tyglarna så att Nathalie skulle kunna hoppa upp.
Men när Nathalie precis skulle svinga över höger ben på Hedvig, ja vad tror ni hände då ?
Jo då sliter hon sig från Agneta,, Nathalie får över sitt ben så att hon sitter i sadeln men Hedvig får sådant damp så hon både sparkar bakut och bockar samtidigt och inte nog med det så springer hon mot utgången (utgången är mellan manegen och stallet) som dom inte hade stängt. så precis innan utgången flyger Nathalie av och landar på nått konstigt sätt så hon börjar storgråta, Agneta springer fram till henne och Hedvig sprang in i stallet, med Liza efter sig. Agneta å Liza bestämmer sig för att sätta in Hedvig igen och låta Nathalie få rida på en annan häst.
Efter ca 10 min kmr dom in med Dodger och Nathalie sätter sig upp på honom utan några som helst problem.
Men så kollade jag på henne när hon pratade med Agneta å då såg jag att hon pekade på sin arm å så hoppade hon av Dodger.
Så antaglien hade hon skadat armen, så hon åkte hem (tror jag eller så åkte hon till sjukhuset).
Iaf så är det väldigt synd om henne :(

När jag kom hem skulle jag vara barnvakt för min lillasyster för mamma skulle jobba så älsklingen kom förbi å höll mig sällskap.
Nu har han åkt hem för att köpa lite gottis och göra mat till oss,
och jag väntar på att mamma ska komma hem från jobbet snart så att jag kan åka hem till älsklingen för jag ska sova hos han inatt :)
Mysigt <3

Inga kommentarer: