torsdag 16 april 2009

Familjemiddag.

Herregud vilken dag det har varit idag!

Först på praktiken så var det ju första dagen på smådjursavdelningen och det blev helt konstigt på morgonen. Satt med Eva inne i "köket" och jag väntade på att nån Sofia skulle komma å hämta mig. Men nej, efter en kvart hade fortfarande ingen Sofia kommit, så Eva ringde henne, men då kunde hon inte ha mig för hon var upptagen! Hallå eller?!
Aja okej, det var nog lite tur ändå att hon var upptagen för istället fick jag vara med 2 st 20-åringar som är bästa vänner, men dom beter sig som barn [typ som mig då haha :P].

Iaf jag hade asroligt med dom hela dagen, och tiden gick skitsnabbt. Gjorde ju inte så mycket heller, gjorde uppackningen [packade upp djur som har kommit i lådor], sen körde vi in djuren till rummen dom skulle vara i, lunch och sen så skulle Anneli städa ett "96-rack", som dom heter, och jag gjorde typ bara 2 rader, alltså bytte 12 burar, sen gjorde hon resten medans jag å madde (?) [haha kmr inte ihåg hennes namn] satt å flamsa å kollade :D

När vi sen skulle gå hem så bytte vi ju självklart om, å då ringer deras jobbtelefon å då hade ju min kära lärare, Moa, kommit dit, så fick ju stanna å prata med henne :S Usch! :S

Träffade Oggy på vagnen så satt å tjöta med han, å när jag var typ 2 hållplatser ifrån mig så ringer mamma å säger att hon sitter fast i vagnen, för den har pajat mitt i Vasa typ, så jag får hämta lillan från dagis.

Sen vid 18-tiden kom min moster Lena, hennes man & deras barn (min kusin) Elisabeth och även min andra moster, Eva & min halvkusin Sandrina kom. Vi åt mat å tjötade som idioter, och sen åt vi efterrätt som jag faktiskt hade gjort - kladdkaka med glass/grädde.. Mums :D

Nu ska jag kolla på "Gordon Ramsey´s kitchen nightmares" <3

2 kommentarer:

amanda sa...

gumman ja har bytt blogg folk va som dom va i andra men här e den nya
amoriito.blogg.se
vill du ha mer besökare kan ja föreslå detta
http://www.viraltrafik.se/?amoriito
puss syns på din student<3

Natalie sa...

okej gumman <3