söndag 21 december 2008

Jag statsminister ?

Var på väg upp till stallet idag när jag åkte förbi en hållplats där en civilbil hade stannat och bakom stod det en polisbil med blåljusen på.
Mannen i civilbilen stod vid polisbilen och pratade med poliserna genom fönsterrutan.

Har den svenska polisen verkligen blivit så lat att dom inte ens orkar resa sina feta rövar ur bilarna längre ?! :S
Detta är förjävligt och poliserna borde skämmas !!

Jag och min mormor började prata om svenska poliser och då sa jag
"Innan jag blir pensionär så ska jag iaf har försökt att bli statsminister så att jag kan ändra på en del saker i Sverige, dels saker som jag själv har kommit på och så självklart lyssna på vad folket har att säga.

Några av mina idéer:
  1. Försöka få bort rika/fattiga - delningen. Det kan bli svårt eftersom t.ex en läkare kan tjäna ca 25 000 i månaden medans en äldrevårdare bara får ut ca 9 000 i månaden. Iaf så vill jag försöka jämna ut det, men inte säkert att det går.
  2. ALLA invandrare som lever på socialbidrag ska åka tillbaka till sina hemländer. Dom kan inte tro att dom kan komma hit för att sen sitta på sina rövar och föda 5 barn och få pengar !! NEJ, nej, nej så funkar det inte. Vill man komma och bo i Sverige så får man fan ta och jobba, har man ingen utbildning så finns Komvux där man kan plugga. Däremot sånna som jobbar och tjänar pengar får gärna stanna.
  3. Svenska polisen ska bli MYCKET hårdare !! Kmr ihåg när det var EU-toppmöte i gbg och demonstranter kastade tegelstenar mot polisen och polisen kastade tbx. Hade detta varit i Turkiet så hade polisen inte kastat tbx, dom hade skjutit demonstranterna. Så överdrivna behöver vi kanske inte bli, men fan mycket hårdare, för snart är det alla idiotiska invandrare som börjar "bossa" med polisen !!
  4. Inga fler religiösa byggnader ska byggas, dom som finns får självklart finnas kvar, men det är enbart dom som ska finnas. Punkt slut.
  5. Invandrare som kommer hit ska bli utplacerade i Sverige, så att det blir blandat svenskar/invandrare. Jag bor t.ex i Biskopsgården, och det är massa invandrargäng som släss, rånar och häromdagen skulle jag gå till ica, ja då var det ca 10-12 st invandrarkillar i åldrarna 13-15 år som tände på smällare och raketer och slängde mot svalar och la i papperskorgar. Dålig uppfostran ? JA ! Dåligt inflytande ? JA. Asså jag fattar inte hur sådana idioter tänker (frågan är väl OM dom ens tänker).
  6. Fördela pengar inom idrott mer rättvist. Att spela fotboll ett år kostar ca 5oo kr (?), tror det är nått sånt, men att rida ett år kostar upp mot 7000 kr (ca så mycket betalar jag) och är det rättvist ? NEJ. Ridning borde få mer pengar så att det blir billigare och fotboll borde få mindre så att det blir dyrare, så kan dom iaf mötas halvvägs i priset (bara 2 exempel på idrottsgrenar, det är likadant med bandy, hockey, golf, dans m.m)

Detta var lite av det jag hade kommit på, självklart så måste allt ändras lite och finslipas.

Om ni har samma åsikter som mig, så rösta på mig om jag kmr in i politiken ;P

Inga kommentarer: