söndag 7 december 2008

Ice Age = Människobeetende ?

Nu är klockan 02:27 å jag har precis kollat klart på "Ice Age" :P

Så jävla rolig är den och den visar oxå hur bra vänner kan förändra en person från att vara en lögnare, svikare, ja från att helt enkelt vara en "dålig" person till att bli en ärlig, lojal och att helt enkelt bli en "bra" person.

Men vad är då definitionen av en "bra" person ?
En person kan vara på massa olika sätt, men folk runt omkring tycker ändå olika saker om personen.
Är det då personen själv som avgör om den är "bra" eller "dålig" ?
Eller är det människorna runt omkring som avgör det ?

Själv tycker att jag är en "bra" person, med vissa brister, självklart.
Och jag har vänner runt omkring mig som oxå tycker att jag är en bra person.
Men sen så finns det ju dom som tycker att jag är helt dum i huvudet och att jag är en "dålig" person.
Visst får folk tycka vad dom vill om mig, men ska folk som knappt känner mig få äran att bedöma mig om jag är en bra lr dålig person ?

Kritik är alltid bra, både positiv å negativ, men hur kan en person som inte känner mig ha rätt att tycka massa saker om mig ?
Om man inte känner mig kan man väl inte ha massa åsikter om mig, eller ?
För då kanske man bara tänker negativa/positiva saker om mig, som inte alls stämmer egentligen, och om man har fördomar om någon, som man sen lär känna, då kan det ju visa sig två saker:
Antingen så hade man rätt eller så hade man fel om personen.


Detta inlägg är tillägnat tigern (?) Diego i "Ice Age"

1 kommentar:

Anonym sa...

bra skrivet natta :O)